Sport TR Bet
esports

Intel Extreme Masters Counter-Strike 2 keert in 2027 terug naar de Verenigde Staten

Het lijkt erop dat IEM Atlanta een groot succes was dat de ESL wilde terugkeren naar de Verenigde Staten en het land weer een IEM-evenement in de kalender van 2027 wilde geven. Zoals bevestigd in een blogpost, zal er ergens in 2027 een Intel Extreme Masters Counter-Strike 2 -toernooi zijn, maar veel details zijn nog onduidelijk.

We weten wel dat dit toernooi plaatsvindt tussen 5 en 11 april, maar wat we niet weten is de gaststad of gastlocatie, want deze informatie zal later worden bekendgemaakt.

De ESL belooft dat het evenement een groepsfase zal hebben met in totaal 16 teams die strijden in een dubbele eliminatie-bracket, allemaal vóór een play-offschema van acht teams, waarin teams strijden om een prijzenpot uit de $11.450.000+ die in 2027 aan de ESL Pro Tour is toegewezen.

Aangezien dit evenement nu is vastgelegd, weten we dat het evenement volgt op het seizoen 25 van de ESL Pro League in maart, gevolgd door een niet-aangekondigd evenement in mei.

Tot slot heeft de ESL haar data voor het derde evenement dat in 2028 gepland staat licht aangepast en nu plaatsvindt tussen 8 en 16 april. Zou dit weer een evenement in de Verenigde Staten kunnen zijn...?

Originalquelle: www.gamereactor.nl →